Lifestyle / Stiri

Nestemata Cullinan la București

Cel mai mare diamant din lume, Cullinan, a împrumutat numele său celui mai mare Rolls-Royce construit vreodată. Acesta a fost lansat la București.

Despre Rolls-Royce circulă multe povești și legende. De la faptul că ar fi garantat pe viață și până la aceea că un Rolls-Royce odată s-a defectat. Dar ce știm cu siguranță că nu este legendă este că diamantul Cullinan care tronează pe coroana Reginei Marii Britanii este numele pe care-l poartă noul SUV Rolls-Royce. O altă legendă spune că acum trei-patru ani britanicii afirmau cu tărie că nu vor face niciun SUV. Ei bine, se pare că… au avut dreptate. Cullinan nu este un SUV. Este cel mai luxos autoturism capabil să înfrunte terenul denivelat.

De la Lawrence of Arabia

De-a lungul timpului au existat numeroase figuri emblematice care au dus un Rolls-Royce pe unde nu fusese proiectat să meargă. Mașinile produse cu atâta migală la Goodwood au înfruntat cu stoicism deșertul și jungla. Legenda spune că Lawrence al Arabiei, legendarul colonel britanic, avea un Rolls-Royce în timpul campaniei sale (asta chiar se știe că este o legendă adevărată). Tot din legende se mai spune că mașina aceea nu l-a lăsat niciodată (și aici este confirmată legenda). De asemenea, un maharajah indian avea un Rolls-Royce cu care mergea la vânătoare. O legendă adevărată dar nu s-a precizat dacă a reușit să și vâneze din mașină. 

Epoca modernă

După ce lumea a început să se reorienteze spre SUV-uri, producătorii tradiționali de mașini luxoase au avut o ezitare dacă să meargă în acea direcție. Rând pe rând, Mercedes-Benz, BMW, Porsche sau Audi au făcut asemenea vehicule. Despre Range Rover nici nu mai pomenim pentru că ei aveau decenii avans. Dar, după ce Bentley a făcut un SUV lumea s-a uitat insistent la Rolls-Royce. Iar în momentul în care oficial se declara că nu vor face așa ceva, inginerii și designerii erau deja la planșete. Rezultatul este un Rolls-Royce cu tracțiune integrală și o gardă mai mare la sol. Teoretic este un SUV. Practic, este aceeași mașină care mergea peste tot prin deșert cu Lawrence of Arabia. Doar că acum are și tracțiune integrală. A! Desigur, are și un alt motor. 

 

 

Ultima legendă

Se spune că cine întreabă cât costă un Rolls-Royce, nu și-l permite. Cum nu ne permitem unul (și nu ne este jenă să recunoaștem asta) ne-am interesat cumva de preț. Iar cele două răspunsuri auzite ar fi că ar fi cam 260.000 de euro plus TVA sau 300.000 de euro plus TVA. Orice-ar fi, prețul este pe măsura celui mai avangardist Rolls-Royce din istorie. Iar dacă vă întrebați dacă este plasat mai sus decât Phantom, răspunsul este nu. Cullinan este mai sus decât Phantom doar fizic, printr-o gardă la sol mai mare. Ca și lux, vârful de gamă va rămâne Phantom. 

RR Cullinan 04

Image 5 of 17

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*