Stiri / Video

Asia-enciclopedia: Kamiq GT, Grandeur & NCV

Asia-enciclopedia de azi ne poartă prin China, Coreea de Sud și Japonia. Skoda nu a prezentat încă noua Octavia, ci se laudă în „People’s Republic” cu un nou material exclusiv: Kamiq GT. Coreenii de la Hyundai ne propun un Grandeur / Azera cu un grand-facelift, iar guvernul japonez conceptul Nano Cellulose Vehicle (NCV).

Nu cu mult timp în urmă, doritorii de modele crossover cu siglă Skoda aveau de ales între Scout-uri și un… Yeti. Acum, în China, deja are cinci modele – inclusiv noul Kamiq GT. Este, desigur, fratele mai mic al la fel de exclusivului Kodiaq GT. Și este un pas în față în direcția premium față de Kamiq-ul chinez (model diferit de versiunea europeană) – mulțumită eforturilor depuse de echipa de design din Cehia și cea a partenerului SAIC Skoda din China.

Și mai interesant, abilitățile practice nu au fost sacrificate, ci chiar îmbunătățite. Silueta păstrează alura de SUV, iar lungimea a crescut cu 19 mm la 4409 mm. Partea frontală a înregistrat și ea numeroase modificări, în timp ce clienții pot opta de acum și pentru jante de 17 inch pe laterale sau noi elemente de design în spate. Interiorul, în schimb, nu are parte de aceeași atenție – însă pretențiile de sportivitate sunt duse mai departe de noile scaune cu logo GT și suport lateral sporit.

Asia-enciclopedia de Coreea și Japonia

Continuăm Asia-enciclopedia în scris – chiar dacă ne este dor de vocea lui Florian Pittiș de la Teleenciclopedia. Și ne oprim la interesantul Hyundai Grandeur, nava amiral a companiei acasă în Coreea de Sud. Un exemplu clasic de mărire și decădere și iar mărire. Este la a șasea generație (din 2016) și odinioară fusese uzurpat drept rege al companiei de către Dynasty. Nici un bai, deoarece s-a întors pe tron. Și arată mai bine ca înainte – mai ales datorită interesantei părți frontale dotată cu elemente LED în grila de forma diamantelor…



Și dacă credeați că le-ați văzut pe toate, să facem cunoștință cu Nano Cellulose Vehicle Concept. Un vehicul creat de către Ministerul Mediului din Japonia, din… lemn. Mă rog, ca să fim corecți, nu este vorba despre același lemn folosit deja de peste un secol în automobile. Ci este vorba despre fibre de nano-celuloză, un material derivat din plante. Ideea de bază – pe lângă cea eco, are legătură cu rezistența: nano-celuloza este de cinci ori mai ușoară și de tot atâtea ori mai rezistentă decât oțelul! Bașca, acest prototip este cool cât pentru toată săptămâna. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*