DS 9 nu este cel de-al nouălea model al mărcii franceze. Este de-abia al treilea din era recentă, dintre cele dedicate piețelor globale. Și, după DS 3 și DS 7 Crossback, a sosit timpul pentru un sedan. Unul plug in hybrid.
DS 9 este un jucător global în segmentul sedan-urilor mari. Un pariu riscant pentru DS Automobiles, ținând cont de avântul SUV-urilor și crossover-elor. În plus, nu este chiar atât de mondial pe cât sugerează – nu va ajunge, de exemplu, în America de Nord. Europa va avea parte de „marele” DS 9 totuși. Nu este nici chiar atât de mare. Ampatamentul său de aproape 2900 mm este mai mic decât al unui BMW Seria 5.
Compensează prin stilul abordat, se gândesc cei de la DS, cel mai probabil. Le dăm dreptate – chiar dacă arhitectura EMP2 a Grupul PSA nu are prea multe valențe sau valori premium. Este, recunoaștem, o alternativă la Peugeot 508 – una direct electrificată. Până să ajungem sub capotă, o vorbă-două despre stil. Cel exterior este minimalist – și parcă mai puțin încărcat decât al altor modele ale casei.
DS 9, în ton cu moda ecologică
Cel interior este high-tech. Scaunele îmbrăcate în piele au textură 3D. Instrumentarul de bord este complet digital. Iar zona centrală este dominată de ecranul de mari dimensiuni al sistemului de infotainment. În plus, sistemul de control semi-autonom al Grupului PSA este disponibil și pe DS 9 – oferindu-și serviciile pe autostrăzi și în trafic „stop&go”. Nu lipsesc nici farurile LED cu setări diferite pentru cinci tipuri de condiții de drum sau sistemul „night vision”.
Sub capota prelungă DS 9 ascunde un sistem plug in hybrid deja cunoscut de la alte modele ale concernului. Acesta combină propulsorul pe benzină PureTech cu un motor electric pentru un total de 225 CP. Acumulatorii de 11,9 kWh conferă sedan-ului de lux o autonomie complet electrică de 40-50 km. Parcursurile EV sunt posibile până la o viteză maximă de 135 km/h. Vor mai exista încă două variante de motorizare – de 250 CP și 360 CP, ultima și cu AWD.