Stiri

Audi atacă marile SUV-uri coupe

Audi Q8 a fost anunțat de ceva vreme și lumea se aștepta să apară un vehicul spectaculos. Doar că ce s-a prezentat a depășit imaginația multora. Audi Q8 are o alură de coupe, dar reușește să rămână destul de aproape de o siluetă tipică de SUV.

Audi, BMW și Mercedes-Benz sunt cei mai clasici rivali de pe piață. Dacă într-o vreme rivalitatea era limitată doar la BMW și Mercedes-Benz, de mai mulți ani Audi a început să încurce socotelile celor doi. Pe unele segmente și piețe chiar a reușit să se impună. Odată cu introducerea tracțiunii integrale quattro pe toată gama, Audi și-a câștigat mulți adepți. Ceilalți concurenți germani au răspuns mai târziu la provocarea tracțiunii integrale. Care dintre cei trei o face mai bine e foarte discutabil. Există o sumedenie de filmulețe pe net prin care oricare dintre cei trei este dat câștigător în fața celorlalți. Desigur, pe teren accidentat nimeni nu se îndoiește de G-Klasse de la Mercedes-Benz. 

 

Bătălia SUV-urilor

Cel mai efervescent segment de piață din Europa este cel al SUV-urilor.  În segmentul premium, bătălia acerbă se dă între BMW X5, Mercedes-Benz GLE și Audi Q7. Apariția unor SUV-uri cu alură de coupe a modificat puțin strategiile și, după BMW a urmat Mercedes-Benz iar acum a venit și Q8. Ultimul a beneficiat de mai multe tehnologii apărute mai recent, astfel încât, spun oficialii din Ingolstadt, să fie cel mai bine dotat dintre toate. Noul produs de la Audi are faruri Matrix-LED, o sumedenie de sisteme de siguranță și asistență la conducere plus o nouă arhitectură a instalației electrice pe 48 de volți. 

O altă aptitudine interesantă este direcția integrală ce permite roților spate să bracheze până la 5 grade în același sens cu cele din față pentru a contracara supravirarea. 

Detalii frugale

Deși a fost anunțat oficial, producătorul nu s-a repezit să ofere date despre motorizări sau alte performanțe. Cel mai probabil, Audi Q8 va dispune de motoarele 50 TDI de trei litri și 286 CP și de o unitate cu benzină de 340 CP (55 TFSI). Noile denumiri sunt încă greu de asimilat. Urmând moda hibridelor, cel mai probabil va fi implantată și un asemenea grup motopropulsor. Mai știm despre interior că va avea o instalație audio semnată Bang&Olufsen. Sistemul multimedia, cu acces prin aplicația myAudi, va avea și un modul de inteligență artificială. Astfel, dacă șoferul spune „mi-e foame” sistemul îi va recomanda restaurante din apropiere. 

Marele Audi

Constructorul a declart însă dimensiunile noului Audi Q8: 4,99m lungime, doi metri lățime și 1,71 înălțime. Impozanta arhitectură este amplificată de o parte frontală care iese din tiparele noilor generații Audi. Ne bucură această soluție de design care mai rupe din monotonia calandrelor mărcii germane. Cât de repede va ajunge în România? Nu știm, dar cel mai probabil până la finele anului îl vom vedea pe străzi. Atunci vom putea spune mai bine cine a desenat mai bine un SUV-Coupe. 

În concluzie, noile mașini or să devină din ce în ce mai dependente de internetul mobil. Prin urmare, așteptăm primii antiviruși pentru mașini.

Noul Audi Q8 este mai îndrăzneț

Picture 1 of 2

Static photoColour: dragon orange

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*