Extra-sportivitatea GTS a ajuns și în gama Panamera & Sport Turismo. Lux, dinamism și un strop de versatilitate în cazul Panamera ST. Acestea sunt coordonatele principale ale noiilor versiuni cu valențe „atletice”.
Porsche avea deja în gamă versiuni GTS pentru 718 Cayman și Boxster, dar și seria 911. Astfel, adăugarea sa pe Panamera și Panamera Sport Turismo este cât se poate de logică. Detaliile tehnice nu sunt greu de intuit. Avem V8 twin-turbo de 4 litri și 460 CP / 620 Nm, un șasiu extra-dinamic, precum și elemente de design și echipamente unice. Dar să le luăm pe rând.
Primul la apel este propulsorul V8 cu filtru de particule, care oferă un plus de 20 CP și 100 Nm față de predecesor. Astfel, Panamera GTS și GTS Sport Turismo vor accelera la 100 km/h în doar 4,1 secunde. Pachetul „Sport Chrono” este standard, iar viteza maximă va fi de 292 / 289 km/h. Din ecuație nu lipsesc nici tracțiunea integrală, transmisia fiind realizată cu ajutorul cutiei automate cu dublu ambreiaj PDK, cu opt trepte.
GTS înseamnă mai mult dinamism
Pentru a-și justifica noua titulatură, versiunile GTS primesc și câteva îmbunătățiri la nivelul șasiului. Suspensia pneumatică adaptivă lucrează cu funcția adaptată Porsche Active Suspension Management (PASM), în timp ce șasiul este mai aproape de sol cu 10 mm. Look-ul distinct este atins cu ajutorul pachetului „Sport Design”, ce aduce cu sine o multitudine de elemente de culoare închisă. Stilul nu ar fi complet și fără o pereche de jante – Panamera Design de 20 inch.
La interior, noile versiuni au parte de Alcantara, aluminiu anodizat, modulul Connect Plus pentru servicii digitale și, opțional, pachetul „Interior GTS”. În plus, noua variantă aduce și o premieră majoră pentru întreaga gamă Panamera – primul sistem de tip HUD (head-up display). Nu în ultimul rând, Porsche a decis să vorbească un pic și despre efortul de producție dedicat noului EV Taycan.
Constructorul german a dezvăluit și câteva date financiare. Investițiile au ajuns la șase miliarde euro, cu 1.200 de angajați noi exclusiv pentru lansarea Taycan, precum și o nouă linie de producție și asamblare pentru Taycan. Aceasta a fost construită ca ”o fabrică în interiorul unei alte fabrici”, la unitatea principală de producție din Zuffenhausen. Mai mult, procesul de producție este neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon. În plus, Taycan este alimentat de tehnologia inovatoare de 800 V. Asta înseamnă că noua arhitectură poate suporta reîncărcări extrem de rapide – pentru Taycan, o distanță de 100 km (conform NEDC) după doar patru minute.