Stiri

X7, nava amiral de uscat de la BMW (video)

X7 – o denumire cu dublu sens. Nu este doar cel mai mare SUV bavarez, peste X5 / X6. Este și primul Sports Activity Vehicle (SAV) cu loc pentru până la 7 pasageri. Și, desigur, este și un adevărat flagship al constructorului, alături de Seria 7.

BMW a decis că este timpul să prezinte oficial primele imagini și informații despre noul X7. Primul său crossover cu șapte locuri este un model de fuziune. O îmbinare între „prezența, exclusivitatea și spațiul unui model de lux cu agilitatea și versatilitatea proprie modelelor SAV” ne explică constructorul bavarez. Rămâne de văzut, cu X7 ajungând pe piață abia din martie 2019. Producția, ca de obicei, are loc în SUA, la BMW Plant Spartanburg. X7 este cu siguranță impozant.

Lungimea de 5151 mm, lățimea de 2 metri și înălțimea de 1805 mm, cu un ampatament de 3105 mm îl recomandă drept un adevărat „cuirasat” pentru șosele. Măreț, impunător, luxos – plin de ornamente cromate – însă în același timp un pic cam departe de imaginea dinamică a unui BMW. Desigur, am avut timp să ne obișnuim. Nu de alta, dar în ultimul timp, designul abordat de SUV-urile casei au alte coordonate principale. La X7 este mai evident ca oricând, în special din tratamentul acordat părții frontale. Astfel, noul flagship pare un adevărat monolit, cu fața sculptată aproape la verticală.

X7 – șapte în lux și performanță

Cel mai probabil, noul stil abordat de BMW nu va fi lipsit de controverse. Însă clienții cu siguranță vor aprecia acest rival al unor Range Rover sau Q7 în Europa și Escalade sau Navigator în SUA. Și da, îi prevedem un viitor strălucit mai ales peste oceane – în America și China. Atu-urile sunt cât se poate de cuprinzătoare. Crom din belșug, faruri LED/laser, portiere spate imense, hayon tip „split gate” – spațiu din belșug la interior.

Și să ne gândim la capitolele lux și tehnologie. Climatizare pe patru sau cinci zone. Jante de 20 – 21 – 22 inch și pachete M Sport sau BMW Individual. Sisteme Bowers & Wilkins Diamond Surround sau Rear-seat entertainment Professional. Piele Vernasca standard – și opțiune pentru șase locuri individuale.

Datorită proporțiilor de tanc, X7 este ajutat din plin de tehnologii pentru a fi perfect pe șosea sau în afara ei. Suspensia pneumatică este adaptivă, iar direcția este integrală și activă. Există chiar și diferențial M Sport pe M50d sau xDrive50i/xDrive40i. Sau moduri noi de condus: xSand, xGravel, xRocks și xSnow. Sistemele de asistență includ toate noutățile casei – inclusiv capabilități semi-autonome prin Driving Assistant Professional.

Interiorul se bazează pe noul standard Live Cockpit Professional și include noul Operating System 7.0 ce controlează două ecrane de 12,3 inch. Am mai putea menționa și noul Intelligent Personal Assistant, dar mai importantă este capacitatea de încărcare: între 326 și 2120 litri. Chiar și locurile de pe rândul trei au parte de tot confortul: cotiere, spații pentru recipiente și porturi USB.

Doar patru, nu șapte, sub capotă

BMW propune o gamă destul de variată de propulsoare în primă fază. Avem modelele xDrive40i și xDrive50i (nu și pentru Europa) pe benzină, precum și xDrive30d și M50d pentru fanii (câți au mai rămas) diesel. Și vă spunem un mic secret pe care doar fișa tehnică îl dezvăluie. Noul X7 nu se teme de incursiuni în afara șoselelor asfaltate. BMW promite unghiuri de atac și degajare de 25 / 22,2 grade, o gardă la sol de 221 mm și o adâncime maximă a vadului de jumătate de metru.

Revenind la motorizări, toate cele disponibile în Europa sunt cu șase cilindri în linie. 40i are 340 CP / 450 Nm și atinge 100 km/h în 6,1 secunde în drum spre viteza maximă de 245 km/h. Pasionații V8 vor duce dorul versiunii 50i, cu al său V8 de 4,4 litri și 462 CP / 650 Nm. Ar fi fost suficient pentru un sprint în 5,4 secunde și 250 km/h. Însă nici o grijă – fix aceleași cifre de performanță sosesc prin intermediul versiunii diesel M50d. Aceasta oferă „doar” 400 CP, dar și un cuplu maxim de locomotivă – 760 Nm.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*