Noul Scoutline de pe Fabia Combi sosește la timp pentru a ne aminti moto-ul „Simply Clever” al companiei din Cehia. De această dată, noi am adăuga și titulatura de „simply clever”… aventurier.
Nu pare, dacă ținem cont de ultimele lansări – exclusivistul Kodiaq GT sau varianta de performanță Kodiaq RS – însă Skoda ține seama încă de zona modelelor accesibile. Și are grijă să fie în trend cu cerințele clienților, care în Europa și nu numai, au în vizor mai tot ce are titulatura de crossover sau SUV. Și, în plus, Skoda pare conștientă și de succesul mărcii autohtone Dacia – în ciuda repoziționării din ce în ce mai accentuate în zona cu pretenții a segmentelor sale de piață.
Astfel, noua Fabia Combi Scoutline ar trebui văzută în special drept un răspuns adresat modelului Dacia Logan MCV Stepway. Și nu doar o continuare în cheie aventuroasă a popularității unor modele precum noul Karoq Scout. Nu vorbim însă despre capabilități reale în teren accidentat – ci mai degrabă despre un model cu reale capabilități de conlucrare cu jungla urbană.
Scoutline – mai mult stil decât util
La doar câteva luni de când Skoda a modernizat tehnic și estetic gama Fabia, era timpul pentru o noutate. Fabia Combi Scoutline pare mașina perfectă pentru familiile urbane active – elemente de protecție din belșug, dar și de stil. Avem astfel diverse ornamente argintii sau negru mat, precum și o gamă de jante din aliaj de 16 sau 17 inch. Noua versiune Scoutline devine disponibilă în Europa în toate variantele de culori și motorizări ale modelului standard.
Propulsoarele MPI și TSI de pe seria standard Fabia sunt disponibile de acum în conformitate cu standardul de reducere a poluării Euro 6d-TEMP. Toate au trei cilindri și un litru cilindree, sistemele start/stop și de recuperare a energiei sunt standard, iar cele două versiuni TSI au în plus și filtru de particule.
La interior, Fabia Combi Scoutline include toate noutățile introduse în vară pe gama standard – inclusiv noi variante de tapiserii și un nou panou al instrumentelor de bord. Noutăți absolute sunt farurile și stopurile LED opționale, sau sisteme precum Auto Light Assist, Blind Spot Detect sau Rear Traffic Alert. Există și câteva detalii practice noi – porturi USB în spate, sau podea dublu-strat în portbagaj. Acesta din urmă variază între 530 și 1395 litri.