Stiri

Ziua motoarelor – V6 Porsche sau V12 Aston? (video)

V6 nou de la Porsche sau V12 Cosworth pentru Aston Martin Valkyrie. Pentru că iubim automobilele, nu putem fi în totalitate eco atunci când doi producători de renume ne oferă așa ceva.

Recent trecut printr-un facelift, Porsche Macan se prezintă la apel cu un nou V6, în versiunea Macan S. Pentru orice „petrol head”, acesta va reprezenta o adevărată încântare. Turbo, benzină, V6, trei litri. Și apoi 354 CP și un cuplu maxim de 480 Nm. Mai contează oare că plusul de putere este de doar 14 CP și 20 Nm comparativ cu versiunea anterioară? Este un SUV care, dotat cu pachetul opțional Sport Chrono, sprintează de la 0 la 100 km/h în doar 5,1 secunde. Și ajunge până la 254 km/h.

Ziua motoarelor – V6 Porsche sau V12 Aston

În plus, Macan S are parte de toate inovațiile aduse de faceliftul recent. Un nou sistem Porsche Communication Management, conectat la internet, cu ecran tactil de 10,9 inchi. Sau șasiu revizuit și optimizat, dotat de acum cu diverse componente din aliaje ușoare și un sistem îmbunătățit de frânare, cu un punct de presiune mai precis. În plus, la nivel de design, Macan S vine cu noutăți precum banda tridimensională de lumini LED din spate, volan sport GT, sau un ionizator pentru cabină. Un ultim detaliu – prețurile în România pornesc de la 67.292,12 euro, cu TVA inclus.

De la V6 turbo sărim la V12… aspirat natural

De când au apărut AM Valkyrie și Mercedes-AMG ONE tot avem vise… pline de cai putere. Ei bine, britanicii au decis să transforme fantasmele în realitate. Cu ajutorul celor de la Cosworth, desigur, care le-au fost alături și la crearea propulsorului pentru One-77. De această dată tehnologia F1 este și mai sofisticată, se pare. Astfel, noul propulsor V12 aspirat natural, de 6,5 litri, produce exact 1000 CP. Nu este o glumă – fără turbo – au ajuns la 153,8 CP/litru. Și greutatea este de doar 2016 kg.

Și tehnologia împrumutată din F1 este gândită pentru un hypercar stradal. Unul care trebuie să vină cu anumite standarde de fiabilitate, dar mai ales să respecte normele de poluare. Și asta nu este tot. Aston nici măcar nu a oferit încă detalii despre sistemul hibrid pe baterii. Se mulțumesc să fie puriști – cu acest fantastic V12, capabil să ajungă la 11.100 rpm! Mai contează oare cuplul motor, de „doar” 740 Nm, disponibil de la 7000 rpm? Puritatea și plăcerea sunt deja garantate…

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*