Constructorul din Ingolstadt a dat startul comenzilor pentru noul SQ2. Cel mai mic model din gama SUV este de acum și cel mai tânăr crossover sportiv ce poartă emblema Audi Sport. Și o poartă mândru, cu o herghelie de 300 CP sub capotă.
Noul top-model al familiei Q2 este un adevărat reprezentant al diviziei Audi Sport, chiar dacă activează în segmentul SUV-urilor. Cei 300 CP de sub capotă sunt suficienți pentru un sprint la 100 km/h în 4,8 secunde. Și pentru o viteză maximă de 250 km/h. Sistemul de tracțiune integrală quattro se află la post, alături de suspensia S sport, dinamica fiind de această dată prioritară. Evident, totul are un preț – în Germania SQ2 pornește de la 44.500 euro.
Mic, mic – dar voinic. Sintagma i se potrivește ca o mănușă de condus noului SQ2. Inima sa este cunoscutul propulsor 2.0 TFSI, construit la uzina maghiară din Győr, ce livrează 300 CP / 400 Nm, consumul mediu fiind de 7,2 l/100 km. Greu de doar 150 de kg, acesta este legat standard la transmisia S tronic cu dublu ambreiaj și 7 viteze. Eficiența se îmbină cu sportivitatea: suspensia S sport este cu 20 mm mai coborâtă decât pe Q2, iar sistemul start/stop oprește motorul încă de la 7 km/h.
SQ2 – discret și super tehnologizat
Ca orice Audi, și SQ2 este mai degrabă adeptul discreției. Elementele distinctive Audi Sport includ grila Singleframe cu opt bare duble, finisarea stil aluminiu a carcaselor oglinzilor, eleronul spate sau cele patru evacuări inserate în difuzorul aerodinamic. Există totuși și posibilități de personalizare. Pachetul „black styling” aduce numeroase elemente de culoare întunecată, iar pachetul exterior aduce și alte elemente drept bonus. Sau puteți schimba jantele de 18 inch cu unele de 19 inch – Audi Sport propune un total de 10 variante de stil.
Audi SQ2 este un SUV compact între SUV-urile compacte. Lungimea ajunge la doar 4210 milimetri – însă ampatamentul de 2594 mm este suficient de generos. Astfel, calitățile dinamice sunt dublate de polivalență: scaune și volan sport, dar și spațiu pentru bagaje între 355 și 1000 litri. Iar șoferul are parte de tot ce își dorește în materie de tehnologie. Audi virtual cockpit cu ecran de 12,3 inch, head-up display, MMI navigation cu touchscreen de 8,3 inch, conexiune LTE și Wi-Fi hotspot, precum și servicii Audi connect SIM. Și să nu uităm de sistemele de asistență. Acestea includ chiar și noul „traffic jam assist” – sistemul semi-autonom ce preia controlul, în anumite condiții, până la 65 km/h.