Stiri

Să fim Hybrid și Plug-In cu Hyundai Ioniq

Constructorul sud-coreean a dezvăluit fără prea mare tam-tam primele modificări operate asupra seriei electrificate Ioniq. Deocamdată doar în versiunile Hybrid și Plug-in. Varianta Ioniq Electric mai are un pic de așteptat.

Deocamdată Hyundai pare să fi utilizat drept bază de pornire modelele KDM – dedicate pieței locale din Coreea de Sud. Asta înseamnă că am putea primi mai multe informații despre modificările operate odată cu apariția versiunilor pentru SUA sau Europa. Detaliile – în special cu privire la modificările exterioare – sunt foarte puține. Hyundai menționează oficial doar de introducerea a trei noi nuanțe pentru caroserie. Însă noi putem observa și foarte subtile schimbări la nivelul grilei radiatorului. Sau a farurilor și stopurilor, ce adoptă tehnologia LED și o grafică diferită.


Lansată în 2016 drept prima familie cu trei modele electrificate, seria Ioniq a înregistrat vânzări de peste 60.000 de exemplare până acum. Modelele Ioniq Hybrid și Plug-In nu mai sunt la fel de subtile când vine vorba despre habitaclu. Aici, planșa de bord are un stil complet nou, mai high-tech. Motivat în special de prezența noului sistem opțional Audio Video Navigation. Acesta are în dotare un touchscreen de 10,25 inch, include sistem de comenzi vocale, actualizări OTA (over-the-air) și Hyundai LIVE Services. Evident, nu lipsesc de la apel nici compatibilitățile Android Auto și Apple CarPlay. Noile Ioniq Hybrid și Plug-In vor sosi în Europa în a doua jumătate a anului.

Ioniq – mai sigur, mai tehnologizat

Schimbările la capitolele siguranță și tehnologie merg pe un drum median. Undeva între subtilitate modificărilor exterioare și reinventarea de la interior. Astfel, Hyundai nu anunță modificări la nivelul propulsiei, acumulatorilor sau autonomiei. Ei în schimb aleg să introducă noi sisteme și tehnologii, menite să îmbunătățească eficiența și nivelul de siguranță. Noutatea majoră a primului capitol este introducerea în premieră mondială a „Green-zone Drive Mode (GDM)”. Sistemul – în funcție de zona în care intră – poate alege automat să utilizeze preponderent motorul electric în locul celui termic.


Direct de la Kona sosesc, în schimb, sistemele de control cu o singură pedală, tehnologia Smart Regenerative Braking și funcțiile Utility Mode sau Eco+ Mode. Capitolul siguranță este acoperit de oferta vastă de sisteme din pachetul Hyundai SmartSense. Standard sunt incluse sisteme precum FCA / FCW (front collision avoidance / warning), Lane Keeping Assist (LKA) sau Driver Attention Warning (DAW). 

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*