Stiri

BMW 745e, plăcerea electrificării luxului (video)

Constructorul bavarez a prezentat recent versiunea reîmprospătată a sedan-ului de lux Seria 7. Acum, sosește și 745e, modelul îmbunătățit cu propulsie plug in hybrid. Pentru un plus de lux, în stil ecologic-sportiv.

Dacă urmăriți progresul în materie de electrificare al mărcii bavareze, știți deja că BMW a schimbat sistemele de propulsie plug in hybrid pentru Seria 3 sau marele SUV X5. Acum, după faceliftul operat asupra navei amiral, pentru Seria 7 a sosit timpul să primească și o nouă versiune cu propulsie alternativă. De fapt, este vorba despre trei variante: 745e, 745 Le cu ampatament lung, 745 Le xDrive, cu ampatament extins și tracțiune integrală. Sistemul plug-in hybrid include un motor pe benzină, cu şase cilindri în linie, cu o putere de 286 CP. Motorul electric are 113 CP şi un cuplu de 265 Nm. Iar noul acumulator are de acum o capacitate extinsă.



Toate modificările – ale celulelor de baterii, ale gestiunii energiei, etc. – aduc cu sine o putere mai mare a sistemului și o eficiență sporită în toate regimurile de condus. Astfel, în modul Sport, puterea totală este de 394 CP și 600 Nm. O diferență majoră față de 740e. Acesta avea motor pe benzină cu doar patru cilindri și oferea un total de 326 CP și 500 Nm. Astfel, sprintul până la 100 km/h durează acum doar 5,1 secunde (745Le xDrive), 5,2 secunde (745e) sau 5,3 secunde (745 Le). Viteza maximă a rămas blocată electronic la 250 km/h. Însă, cu acumulatorul mai mare (12 vs. 9,2 kW), autonomia în modul electric variază de acum între 50 și 58 km.

745e, gata pentru orice… călătorie luxoasă

Dacă vreți să călătoriți în perfectă liniște la bordul navei amiral electrificate, modul complet electric permite o viteză maximă de 140 km/h. Iar sistemul electrificat ocupă din ce în ce mai puțin spațiu la bord. Astfel, portbagajul are o capacitate de 420 litri. Motivul – poziționarea inteligentă a componentelor. Motorul electric este integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte. Bateria litiu-ion se află sub scaunele din spate. Iar rezervorul de combustibil (46 litri) este plasat deasupra punții spate.



Bonus, avem și o propunere pentru călătoriile lungi cu mulți pasageri la bord. Mercedes-Benz a prezentat facelift-ul pentru monovolumul Clasa V. Inclusiv în versiunea dedicată pasionaților de camping – Marco Polo. Printre elementele cele mai importante, avem un design nou al părții frontale, precum și numeroase noi sisteme de siguranță și asistență. Sub capotă regăsim de acum încolo un nou propulsor diesel din seria OM 654. Acesta oferă 190 CP /440 Nm sau 239 CP / 500 Nm și este cuplat, pentru prima oară la transmisia automată 9G-Tronic. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*