Stiri

Audi SQ5 TDI – Diesel nu se predă (video)

Și nu vorbim despre starul Fast & Furious, Vin Diesel. Ci despre tehnologia diesel, utilizată pentru noul model de performanță SQ5 TDI al constructorului din Ingolstadt. Performanță, inclusiv cu sistem mild hybrid (MHEV).

În ciuda reacției puternic ostile a pieței europene față de tehnologia de propulsie, ca urmare a scandalului Dieselgate, Audi consideră că există încă suficienți clienți dornici să dețină un SUV diesel de performanță. SQ5 TDI este opțiunea suficient de compactă pentru a rula lejer în oraș. Sau suficient de încăpătoare pentru toate bagajele familiei, plasate în cei 550 de litri ai portbagajului. Piesa de rezistență stă însă la capătul celălalt al crossover-ului. Este un V6 TDI de 3 litri cu 347 CP și 700 Nm. Suficient pentru un 100 km/h în 5,1 secunde și 250 km/h viteză maximă.



Iar sistemul mild hybrid – MHEV – cu circuite electrice 48V, baterie Li-Ion și compresor electric (EPC) oferă un plus de economie. De până la 0,7 litri – inclusiv datorită sistemului coasting (funcțional între 55 și 160 km/h, start/stop până la 22 km/h). Pentru un consum mediu NEDC de 6,6 – 6,8 litri/100 km. Apropo, EPC-ul este acolo dintr-un motiv foarte bun. El a fost gândit pentru a elimina fenomenul turbo-lag la turații joase. Evident, sistemul de tracțiune integrală quattro este standard, cu diferențial central 40/60 (sau variație maximă 70/85) față/spate. La fel și transmisia automată tiptronic cu opt trepte.

Audi, diesel sau benzină, cu SQ5 sau RS 5 Sportback

Ca orice Audi care se respectă, SQ5 se prezintă la raport cu un stil cât se poate de subtil. Grilă masivă, multe elemente din aluminiu, jante de 20 sau 21 inch și multe badge-uri S. La exterior. Plus diferențial sport spate, amortizoare controlate electronic, gardă la sol mai mică cu 30 mm și direcție activă. Sub caroserie. La interior, avem scaune S sport, Audi virtual cockpit sau MMI navigation plus cu Audi connect. Tehnologiile de asistență includ și sistemul semi-autonom Audi active lane assist.



Iar Audi a deschis recent comenzile și pentru limuzina cu cinci uși RS 5 Sportback. Aici avem de-a face cu un preț mai mare – de 82.700 euro (SQ5 pornește de la 67.750, în Germania). Și de performanțe superioare. Pe benzină. Însă tot V6 – 2.9 TFSI biturbo, de 450 CP și 600 Nm. Suficient pentru a accelera la 100 km/h în 3,9 secunde. Până la viteza maximă de 280 km/h. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*