Stiri

Geneva SUV mashable: Formentor & T-Roc R (video)

Cupra Formentor și VW T-Roc R ar putea fi cele mai interesante propuneri SUV ale grupului VAG pentru Geneva 2019. Mai ales pentru amatorii de performanțe cu gardă la sol ridicată.

Ca să nu vă încurcați de posibila asemănare cu SUV-ul Tarraco, vă aducem aminte un detaliu. Cupra este marca de performanță a Sociedad Española de Automóviles, deci orice coincidență este cel mai probabil intenționată. Iar la Geneva Cupra sărbătorește un an de existență… independentă. Cu ajutorul conceptului Formentor. Un SUV care îmbină în mod eficient dinamica cu eficiența.

Designul este cât se poate de sportiv, amintind din plin că avem de-a face cu o companie latină. De unde și stilul care ar putea să vă aducă aminte de propunerile de la Alfa Romeo. Astfel, chiar dacă partea frontală ne arată întrucâtva gradul de rudenie cu SUV-ul Tarraco, în rest Formentor este o propunere unicat. Și un concept care se va materializa într-un produs de serie în viitorul apropiat. Iar nouă ne place ceea ce vedem – mai ales din profil și din spate.

Formentor, tormentor – dar nu pentru mediu

Dacă Tarraco este un SUV familist, Formentor este un crossover dinamic. Care însă nu renunță la economii. De combustibil, datorită trenului de rulare plug in hybrid. Acesta este format dintr-un propulsor pe benzină și un motor electric și livrează 241 CP. Printr-o transmisie automată cu dublu ambreiaj – pentru o autonomie complet electrică de maxim 50 km WLTP. La interior, avem scaune scoică, instrumentar digital și ecran central de 10 inch. Acum, mai trebuie doar să așteptăm decizia oficială de producție.



La fel și pentru Volkswagen T-Roc R. Însă aici știm deja sigur că ea va sosi. Și încă foarte curând. Asta datorită titulaturii de „concept apropiat de producție” cu care a fost dotat modelul pregătit pentru Geneva. Apropo, iată primul „R” din zona SUV din era recentă. Unul foarte apropiat de fratele Golf R. Doar cu dimensiuni un pic sporite și o gardă la sol mai ridicată. Doar jungla urbană poate fi extrem de periculoasă.

VW T-Roc R, gata de acțiune cu 300

Nu este o continuare a seriei istoric-moderne a eroilor spartani. Ci este vorba despre tradiționalul propulsor de 2 litri, turbo pe benzină. Adoptat de la Golf R de către T-Roc R. Avem, astfel 300 CP și 400 Nm. Plus sistemul de tracțiune integrală 4Motion și cutia cu dublu-ambreiaj DSG cu 7 trepte. Frânele au fost preluate de la Golf R cu Performance Package, pentru a opri în siguranță micul monstru.



Unul capabil să sprinteze până la 100 km/h în doar 4,9 secunde. Și apoi până la 250 km/h. Designul este cât se poate de „production ready”. Avem un stil ceva mai agresiv decât pe T-Roc R-Line, cu fante de aerisire de dimensiuni sporite. Pe lateral VW oferă jante de 18 sau 19 inch. În spate cele patru evacuări livrează sound-ul tipic al unui sistem din titan de la specialistul Akrapovic. Iar dedesubt, inginerii VW au dotat T-Roc R cu o suspensie specifică, cu o gardă la sol redusă – dar nu de tot. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*