Stiri

Imagine by Kia, nu by John Lennon

Imagine nu este titlul unui nou cântec, ci al hit-ului Kia de la ediția 2019 a Salonului Auto de la Geneva. Emoțional, avangardist, excentric… cuvinte care nu caracterizau acum câțiva ani conceptele Kia. Dar astăzi…

Astăzi avem în familia Kia modele precum Stinger sau ProCeed, e-Soul sau E-Niro. Pe măsură ce cultura europeană se insinuează la nivelurile de vârf ale conducerii constructorului sud-coreean, Kia pare să devină din ce în ce mai sensibilă la nevoile și plăcerile Bătrânului Continent. Astfel, nu ar trebui să ne mirăm de ce a apărut „Imagine by Kia” la ediția 2019 a Salonului Auto de la Geneva. Show care și-a recăpătat anul acesta gloria de odinioară. Și pare să fi răzbunat toți anii de suferință de după (încă) recenta recesiune economică mondială.

„… conceptul nostru 100% electric este proiectat nu numai pentru a vă crește pulsul, ci și pentru a semnala abordarea noastră emoțională asupra electrificării,” explică Gregory Guillaume, Vice Președinte de Design al Kia Motors Europe. De la bun început, Kia ne taie elanul de a afla în ce constă inima electrică a conceptului Imagine by Kia. O face dând deoparte „aceleași mesaje empirice bazate pe date ca și în cazul automobilelor cu combustie internă. Cum ar fi gamă, economie și criterii de performanță.” Așadar, maniacii cifrelor nu au nici o șansă.

Imagine… un viitor 100% electric

Nici o grijă, deoarece prototipul Imagine by Kia este cel mai probabil un studiu de design în cel mai clasic sens. Cel mai probabil, Kia nu are de gând să-l pună vreodată pe șosele. Nici nu prefigurează vreun viitor model din gamă. Este, în schimb, modul său de a se juca cu structura convențiilor. Este și nu este un crossover, este și nu este un model clasic. Este, sigur, primul automobil 100% electric cu patru uși al companiei. În rest, până acum ei au creat e-Niro și e-Soul. Ambele, modele crossover cu hayon.

Abordarea neconvențională este evidentă și la interior. Acolo, Imagine este dotat – pe planșa de bord – cu 21 de display-uri individuale cu rezoluție foarte mare. De pe locul pasagerului par „cioburi”. Însă sincronizarea lor permite ca șoferul să aibă parte de viziunea unui singur ecran unificat. Apropo, tot ce știm despre structura sistemului de propulsie este că acesta este extrem de compact și include acumulatori cu încărcare wireless – prin inducție. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*