Stiri

S6 sau S7, TDI triplu electric (video)

S6, S6 Avant și S7 Sportback sunt propunerile Audi pentru doritorii de performanțe dinamice ridicate în zona premium… familială. Cu TDI și electricitate… o combinație de-a dreptul MHEV.

Constructorul din Ingolstadt, în ciuda problemelor datorate Dieselgate, ne arată constant că încă mai are încredere în tehnologia diesel. Dacă este combinată cu elemente inovatoare, desigur. Doar totul trebuie să fie „vorsprung durch technik” – progres prin tehnologie. Mai exact, noile S6 și S7 devin disponibile în Europa cu sistem mild hybrid pentru propulsorul TDI. Și EPC. Adică electric powered compressor – compresorul este acționat electric. La fel ca la marele SQ7 TDI.

Interesant, mai ales că zvonurile despre S6 și S7 TDI circulă de mulți ani. Și această variantă merge contra tradiției TFSI. Însă doar în Europa, deoarece în alte regiuni benzina rămâne la putere. În SUA, Asia și Orientul Mijlociu S6 și S7 sunt 2.9 TFSI cu 450 CP, 600 Nm, EPC și MHEV. Înapoi la Europa, inima noilor modele S6 și S7 este cât se poate de TDI. Cu EPC și MHEV, desigur.

S6 și S7, trei la număr TDI

Sub capotă se află un V6 TDI de 3 litri. Acesta este susținut de un compresor acționat electric (pentru lag cât mai redus). Și de sistemul mild hybrid pe 48 volți care a devenit deja foarte întâlnit la modelele din Ingolstadt. Această combinație este aproape identică cu cea oferită pe SQ5 TDI. Cuplul este la fel – 700 Nm. Doar puterea diferă la milimetru – 349 CP pentru S6 / S7 versus… 347 CP la modelul SUV.

În ceea ce privește performanțele, S6 este cel mai rapid. Ajunge la 100 km/h în fix cinci secunde. S6 Avant și S7 Sportback sunt la doar o zecime în urmă. Desigur, viteza maximă este limitată electronic. La clasicul barem de 250 km/h. Ca de obicei, modificările estetice sunt foarte subtile. Însă dinamica va fi peste așteptări, cu AWD quattro dinamic, suspensie sport S, sau sistemul de frânare ceramic opțional.

Și eficiența este la cote înalte – cu economii de 0,4 litri în condiții reale. Sistemul MHEV are o baterie Li-Ion de 10 Ah și recuperează până la 8 kW. Astfel, sistemul start/stop funcționează până la 22 km/h. Iar în coasting (oprirea și decuplarea motorului în timpul mersului) se poate ajunge la un maxim de 40 de secunde. Prețurile pornesc de la 76500 euro pentru S6. S6 Avant va fi minim 79.000 euro, iar stilatul S7 Sportback pleacă de la 82750 eur.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*