Evenimente / Stiri

Jaguar doboară din nou recordul de pe Nurburgring (video)

Jaguar XE SV Project 8 s-a întors la Nurburgring după aproape un an pentru a-și doborâ propriul record pe circuit. Mezinul a reușit să mai taie aproape trei secunde din timpul obținut în noiembrie 2017.

Fiecare marcă premium are un departament mai special unde o echipă de pasionați dezvoltă un model sau altul pentru performanță. BMW are Motorsport, Mercedes-Benz are AMG, Audi are divizia Sport iar Jaguar are SVO – adică Special Vehicle Operations. Echipa cercetătorilor britanici, pardon, inginerilor britanici, au dezvoltat pe baza lui Jaguar XE o bestie mecanică. Bestie pe care, ca să facă deliciul presei, au vopsit-o portocalie. Doar că noi nu-i vom spune „Portocala Mecanică” pentru că deja e prea perimat titlul acesta. Nu! Este Portocala Britanică!

Jaguar de serie

Cea mai mică berlină din gama Jaguar este gama XE. A fost dezvoltată să concureze direct cu BMW M3, Mercedes-Benz C-Class AMG, Alfa Romeo Giulia QV și Audi RS4. Doar că britanicii au făcut apel la concepte „old school” și au implantat un V8 de cinci litri și compresor mecanic. Rezultatul este o putere maximă de 600 CP. Pentru ca această putere imensă să nu se piardă, mașina dispune de un sistem de tracțiune integrală permanentă. Dar munca inginerilor de la SVO nu s-a oprit aici. Au instalat suspensii speciale și un pachet aerodinamic aparte. Mașina are partea inferioară plată pentru a asigura o curgere laminară a aerului pe sub ea. Prin urmare, n-ar trebui să vă mire performanțele dinamice: 0-100 km/h în 3,7 secunde și o viteză maximă de 320 km/h.

Mai trebuie precizat este că Jaguar XE SV Project 8 poate fi comandat și cumpărat de oricine are de investit 150.000 de lire (preț de pornire pentru Project 8).  Se mai produce doar anul acesta în trei versiuni: Track Pack (ca cel folosit pentru record), o versiune cu patru locuri dar același pachet aerodinamic și de suspensii și Touring (15 unități și viteza maximă limitată la 300 km/h)

Pregătiri pentru Nurburgring

După ce în noiembrie 2017 pilotul de teste Vincent Radermecker a obținut un timp remarcabil, de 7 minute 21 secunde și două zecimi, acum s-a întors pentru a-l doborâ. A venit de data aceasta cu versiunea Project 8 Track Pack care dispune de doar două locuri în ciuda faptului că are patru portiere. Nimeni nu impune pe ce ușă vrei să urci, nu? Cu suspensia reglabilă setată în „track mode”, Project  8 a reușit timpul de 7 minute 18 de secunde și 361 miimi. Unii oameni dacă sunt mai calmi nu apucă să fumeze o țigară în acest timp! Iar Vincent Radermecker a reușit să parcurgă 20,6 km cu Project 8. Ce mai trebuie precizat, pentru că vor fi o sumedenie de detractor, este că mașina avea anvelope de stradă Michelin Pilot Sport Cup 2, care pot fi comandate și cumpărate din magazin.

 

 

Evoluția sedanurilor

Desigur, după ce s-a dat startul la diverse proiecte și modele speciale, mai mulți constructori au depus eforturi considerabile pentru a face mașini care să bată recordurile de pe Nurburgring. Alfa Romeo Giulia QV a stabilit un record cu un pilot îmbrăcat în tricou. Project 8 Track Pack dispune de roll-cage integral, suspensii reglabile, aerodinamică specială și doar două locuri. Regula spune ca mașina să poată fi comandată de către oricine, iar la acest capitol și Jaguar XE SV Project  8 Track Pack se încadrează. Probabil că în curând vom vedea noi pretendenți la titlul de pe Nurburgring.  În spatele lui Jaguar Project 8 se află, ca timpi pe Nurburgring, AMG GT  63S cu timpul de 7:25.41 și Alfa Romeo Giulia QV cu 7:32. Asta dacă nu luăm în considerare fostul record al lui Jaguar Project 8 de 7:21.23

Jaguar-Project-8-2019-02

Image 2 of 5

Jaguar XE SV Project 8 este oficial cel mai rapid sedan de serie din lume

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*