MX-30 ar putea deveni cel mai important debut internațional de la Salonul Auto de la Tokyo. Primul model complet electric, de serie, de la Mazda. Cu un nume combinat și presărat cu legende.
Mazda pare să fi pregătit un adevărat „mash-up” pentru Salonul Auto de la Tokyo. MX ne aduce aminte de iconicul roadster MX-5. Partea cu 30 este o evidentă referință la zona crossover, în special la CX-30, dimensiunile celor două modele fiind aproape identice. Astfel, MX-30 are o lungime de 4,39 metri, o lățime de 1795 mm și o înălțime de 1570mm. Plus un ampatament destul de generos, de 2655 mm. Și un portbagaj care înghite patru genți „carry-on” de 115 cm- conform constructorului.
Drept pentru care Mazda promite spațiu suficient pentru cinci persoane la bord. Cu accent pe sustenabilitate. Cu ajutorul materialelor reciclate, vegane sau din… plută! Și sistem de infotainment de 7 inch, mai multe ecrane digitale decât ne așteptam și siguranță i-Activesense. În plus, un privitor neavizat ar putea confunda noul SUV MX-30 cu un crossover cu doar două portiere. Priviți mai atenți… Și veți descoperi portierele „suicide” în stil RX-8. Cu deschidere la 80 de grade, pentru acces facil.
MX-30, vedetă electrică oriunde
Japonezii de la Honda și Mazda par să se fi vorbit între ei. Cine știe, poate chiar au făcut-o și acum împart costurile de cercetare/dezvoltare/producție. Honda e, devenit între timp și el un EV de serie, are o baterie de 35,5 kWh. Coincidență sau nu, Mazda MX-30 are acumulatori de… 35,5 kWh. Drept pentru care, autonomia nu este deloc spectaculoasă pentru anul 2019 – aproximativ 200 km. Constructorul compensează, la fel ca Honda e, prin atitudinea sportivă. Cu electric G-Vectoring Control Plus, printre altele.
Încă nu știm o serie întreagă de detalii tehnice – puterea motorului electric sau cât durează încărcarea la stațiile publice DC. Ca să nu mai spunem despre detaliile cu privire la performanțe. Am aflat totuși, că MX-30 a devenit deja disponibil la pre-comandă, inclusiv în Europa. Iar toate misterele se vor lămuri oricum până în momentul debutului pe piață, programat pentru a doua jumătate a lui 2020.