Stiri / Video

Harrier, o Toyota care nu e Lexus RX

Harrier nu este un model „deja vu”. Este o Toyota „Urban SUV” pentru Japonia. A ajuns chiar la a patra generație. Și, în ciuda asemănărilor, nu este un Lexus RX cu siglă Toyota.

Adevărul este că Harrier chiar a fost Lexus RX. Lansat acasă în Japonia în 1997, Harrier a fost cam identic cu Lexus RX pe parcursul primelor două generații. Motivul era simplu – Lexus încă nu ajunsese și în Japonia… Serios, nu uitați că brandul japonez s-a născut de fapt în America.



A treia generație a marcat o schimbare… tehnică. Astfel, Harrier a trecut la un mariaj de platformă cu arhitectura de atunci a modelului compact RAV4. Cea de-a patra generație – care doar ce a fost prezentată – păstrează rețeta. Sigur, acum cam orice Toyota este înrudită. Astfel și Harrier trece la noua platformă TNGA. Mai specific, varianta „GA-K”.

Harrier nu își uită înaintașul

Însă asemănările estetice sunt în continuare orientate către luxosul Lexus RX… Sigur, există și schimbări. Harrier se lipsește de imensa grilă, iar stopurile sunt la modă – întinse pe toată lățimea caroseriei. Apropo, aceasta este mai dinamică și mai încăpătoare. Adică pierde 30 de mm din înălțime, dar este cu 20 de mm mai lată. Iar ampatamentul crește și el cu 30 de mm. Interiorul este dominat de noul sistem de navigație T-Connect cu ecran de 12,3 inch și SmartDeviceLink.

Sistemul de propulsie este simplu – fie convențional, fie hibrid. Iar tracțiunea – în ambele cazuri – poate fi pe roțile din față sau AWD. Modelul cu Toyota Hybrid System (THS II) are 218 CP (FWD) sau 222 CP (AWD) – în ciuda faptului că cel din urmă mai adaugă un motor electric în ecuație. Iar varianta convențională are 2 litri și 171 CP / 207 Nm. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*