Clio, cinci generații și 15 milioane de exemplare, din 1990. Al doilea cel mai bine vândut model din Europa, indiferent de clasă. Campion în clasa B și, evident, cel mai de succes model al Renault la nivel global. Și o nouă generație, gata pentru Salonul Auto de la Geneva.
Micul și șarmantul model de clasă mică din Franța are cu siguranță o carte de vizită impresionantă. Acum, la aproape 30 de ani de la lansare, Clio vrea să continue povestea de succes cu un design exterior mai modern, un interior revoluționar, o calitate superioară și tehnologii împrumutate din clasele superioare. Clio este un adevărat melanj de stiluri. Exteriorul – în special partea frontală – este direct inspirat de compactul Megane. Interiorul, în schimb, aduce noutăți majore și „fură” idei de la spațiosul Espace.
Clio V se bazează pe arhitectura CMF-B a Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi. Totuși, designul exterior este cât se poate de familiar inclusiv raportat la generația anterioară. În special dacă ne referim la liniile laterale și partea din spate. Partea frontală îl recomandă drept un mini-Megane. Avem de acum faruri LED pe toate echipările, precum și faimoasa semnătură DRL. Modelul de top Initiale Paris se întoarce, cu „excentricitățile” proprii – mult crom și jante speciale, un interior mai șic, în stil franțuzesc „bourgeiois”. Noutatea absolută este Clio R.S. Line, sosit drept cel mai dinamic reprezentant al familiei în locul GT Line. Avem elemente de inspirație F1 direct de la Renault Sport la exterior, scaune sport și atmosferă carbon la interior – fără modificări pe partea tehnică, însă.
Și Dacia poate fi Clio
Noul Clio, contrar tendințelor actuale, are dimensiuni în scădere. Lungime este acum de 4048 mm, un minus de 14 mm, în timp ce înălțimea pierde până la 300 mm, până la 1440 mm. Lățimea rămâne aceeași, de 1798 mm, pentru a nu prejudicia spațiul interior. Acesta este mai bun, datorită „reambalării” elementelor și apariției noului „Smart Cockpit”. Progresul este evident în special la nivelul portbagajului. Acesta a ajuns acum la nu mai puțin de 391 litri, cea mai bună valoare din segment.
Dacă exteriorul păstrează legătura cu vechea generație, interiorul este cu totul și cu totul nou. Aproape… deoarece posesorii de Dacia Duster vor remarca similarități. Acestea apar în zona blocului climatizării și a designului comenzilor fizice de sub noul sistem de infotainment. Acesta, cel puțin în versiunile superioare, este un ecran multimedia de 9,3 inch – curbat și vertical. El integrează funcțiile noului sistem conectat de infotainment Easy Link (anunțat pe Twingo) și setările MULTI- SENSE. Mai avem și un nou volan, dar mai ales un instrumentar de bord digital în spatele său. Acesta poate varia între șapte și 10 inch, ultimul având inclusiv informații de la sistemul de navigație.