Stiri

Sedan art: Mulsanne EWB & Charger GT AWD & K5

Cine a spus că sedan-urile au intrat în „moarte clinică”? Atunci cum de avem Mulsanne EWB, Charger GT AWD și K5? Trei exponenți ai curentului. În clase și cu niveluri de prețuri diferite. Dar toți, doamne și toți trei… cât se poate de sedan.

Să o luăm de jos în sus, sau din Asia spre Vest. Bentley Mulsanne EWB este un model european. Sau, mai exact, foarte britanic – că doar avem Brexit. Însă constructorul insular a decis să livreze 15 exemplare Mulsanne EWB specialiștilor de la Mulliner. Pentru o tură de personalizare dedicată strict clienților modelului din China. Au ieșit exemplare Black Velvet sau Onyx, dar neapărat cu un „coachline” auriu. Și toate poartă grila „Serenity”, precum și jante spițate de 21 inch.

Asta la exterior. La interior, seria specială de Mulsanne EWB este luxul întruchipat. Cu aromă de Londra, datorită broderiei de pe scaune și insert-ului „london Skyline” de pe planșa de bord. Iar clienții pot alege o combinație în plus. Adică Newmarket Tan cu Burnt Oak. Sau Fireglow cu Imperial Blue. Și nu în ultimul rând, poate Mulsanne EWB merge mai bine cu Shortbread și Redwood.

Mulsanne EWB cedează locul

Tot din zona asiatică vine și noua Kia K5. Cum cine este K5? Ei bine, Kia a decis ca de acum, la nivel global, denumirea Optima să fie înlocuită de cea de pe piața locală, K5. Deci, salutăm noua direcție de design de la Kia și nouă siluetă de tip fastback – care s-au dovedit reale încă de la prezentarea pentru piața din Coreea de Sud. Pentru toată lumea – inclusiv America de Nord și, probabil, Europa. Dar să nu ne grăbim, să privim pozele… și să așteptăm anunțul oficial pentru Bătrânul Continent.

Și, pentru că iarna este în toi – dar nu la noi – să aruncăm o privire și în America. Acolo sedan-urile mor pe capete, mai puțin Dodge Charger. Ba chiar are vânzări mai bune decât în 2011, atunci când a fost prezentată generația actuală. Iar de acum ele vor crește pe parcursul iernii – datorită noii versiuni Charger GT AWD. Da, un sedan puternic și cu multă motricitate. Perfect pentru iernile geroase de prin Munții Stâncoși. Și arată ca un „muscle car”, în ciuda numărului mai mare de portiere. Sau a V6-ului de sub capotă, cu „doar” 300 CP și 358 Nm… 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*