TAS – Tokyo Auto Salon – ediția 2020, este cu adevărat un eveniment mondial. Și nu doar pentru pasionații de aftermarket. Iar asta mulțumită noilor Honda Civic Type R și Toyota GR Yaris.
TAS 2020 – un fel de Fast & Furious nipon la începutul fiecărui an. De 37 de ani încoace, Tokyo Auto Salon tot ne explică, direct din Japonia, cum stă cu aftermarket-ul în stil JDM. Și ne place. Mai ales că anul acesta TAS-ul s-a democratizat parțial. Și a devenit extrem de atractiv pentru constructorii „clasici”. Sigur, chiar și ei au păstrat „aparențele” pur sportive.
Trebuie să recunoaștem, are logică prezentarea noilor Civic Type R cu facelift și a modelului complet nou GR Yaris la TAS 2020. Alternativa era CES-ul, iar acolo s-au înghesuit chiar și mai multe noutăți automobilistice. Așa, ne-am luat deja doza de electronică și ne putem întoarce privirile către Țara Soarelui Răsare.
TAS 2020 cu facelift
Honda a făcut deja modificările de „mid cycle” pe versiunile standard de Civic. Acum a venit rândul sportivei Type R. Care a primit elemente noi stilistice – discrete și foarte aerodinamice. O nouă grilă, ca să respire mai bine monstrul de sub capotă. Dar și o culoare proaspătă – Boost Blue, pentru caroserie. Inginerii au pregătit și noi rotoare plus plăcuțe de frână – pentru un minus de fading.
Iar Civic Type R pentru 2020 vine și cu o suspensie modificată, pentru un plus de confort în timpul condusului „normal”. Pentru cel „anormal”, există noile bucșe spate care îmbunătățesc tracțiunea. Sau modificările aduse punții față pentru a crește precizia direcției. La interior clienții primesc volan nou îmbrăcat în Alcantara. Plus un schimbător cu levier „short throw” și design îmbunătățit. Cei 306 CP și 400 Nm rămân la fel, însă se aud altfel datorită noului sistem Honda Active Sound Control.
TAS 2020 cu model nou
Toyota a plusat la TAS 2020 cu propriul hot hatchback. Însă GR Yaris este un model complet nou, bazat pe recent prezentat generație a supermini-ului cu pașaport global. Și vine cu un ADN interesant – este al doilea model global al noii divizii de performanță, după GR Supra. În plus, reprezintă „blueprint-ul” pentru viitorul model Toyota de WRC!
Drept pentru care, GR Yaris a fost dezvoltat de Toyota Gazoo Racing împreună cu Tommi Mäkinen Racing. A fost prezentat publicului la TAS 2020 și va ajunge pe șosele rapid – din a doua jumătate a anului. Cu o rețetă perfectă pentru segmentul hot hatch. Tracțiune integrală. Caroserie în trei uși. Portiere fără rame. Propulsor turbo, de 1,6 litri și 261 CP / 360 Nm. Greutate de 1280 kg pentru raport putere/ masă de 4,9 kg. CP. Și performanțe de vârf: 0-100 km/h sub 5,5 secunde și 230 km/h viteză maximă.