Laffite G-Tec X-Road este un nume lung și cam complicat, însă are logică. Înseamnă tradiție, motorsport și orice tip de drum. În orice ordine ați dori – chiar dacă noi am luat-o cronologic.
De numele Laffite doar ultra-pasionații de motorsport au auzit. Co-fondatorul Laffite Supercars, Bruno Laffite, este nepotul pilotului de curse Jacques Laffite (6 victorii în F1). De numele G-Tec se leagă însă experții din industrie – fiind parte din grupul „Virage” și fiind preocupați cu producția de echipamente tehnice pentru OEM-uri. Însă de X-Road sigur nu știați… până acum.
Nu este un SUV, în ciuda pneurilor AT (All-Terrain) sau a cursei de 43 de cm a suspensiei. Și nu este doar un supercar, în ciuda dimensiunilor reduse. A cockpit-ului cu două locuri. Sau a tracțiunii exclusiv spate. Este un supercar All-Terrain, care probabil se simte mai bine la Baja în California decât în Valencia, Spania. Acolo este localizat, totuși, „The Laffite Supercars Performance center”. Și tot în Europa este pregătit de G-Tec și șasiul din oțel crom-molibden…
Laffite G-Tec X-Road, gata de acțiune ICE sau EV
Laffite și G-Tec promit elemente inedite pentru noul X-Road. Are tracțiune spate și cutie de viteze secvențială cu șase trepte, acționate de padele. O caroserie de mici dimensiuni și o masă redusă, de doar 1300 kg. Și un V8 LS3 de la GM sub capotă. În cazul Laffite G-Tec X-Road, acesta produce între 470 și 720 CP, suficient pentru a străbate drumurile neasfaltate cu maxim 230 km/h.
Laffite Supercars a anunțat o disponibilitate internațională pentru X-Road. Producția va fi de doar 30 de exemplare, toate asamblate acasă la Los Angeles. Prețurile pornesc de la „modica” sumă de $490,000 și includ numeroase opțiuni. Cum ar fi o „skid plate” din carbon gândită să reziste la… gloanțe! Iar doritorii pot renunța la poluantul LS3 pentru un sistem EV. Caz în care prețurile urcă și ele la un barem de $570,000.