i4 Concept este un prototip BMW foarte apropiat de filozofia de serie. Am mai văzut acest procedeu și la bavarezi sau la mărcile concurente. Unora le va plăcea, altora nu – însă trebuie să ne obișnuim. Viitorul este, cu siguranță, electric.
Să discutăm despre elefantul din magazinul cu porțelanuri. Grila radiatorului de dimensiuni mari și formă ovală este aproape, din ce în ce mai aproape. BMW chiar spune, negru pe alb, faptul că i4 Concept „prefigurează una din cele mai emblematice game de modele ale mărcii, emoțională şi dinamică, BMW Seria 4.” Deci, zarurile au cam fost aruncate…
În plus, i4 Concept este, desigur, un preview pentru forma finală a modelului de serie i4. Iar compania chiar promite că vor exista puține modificări față de prototip. Ne așteptăm să dispară brizbriz-urile standard de concept. Și să rămână noul design – destul de curat, de altfel. Cert este că interiorul va primi – ca și iNext – noul cockpit cu ecran central curbat. Și ne place – era timpul pentru un pic de variație.
i4 Concept, specificații tehnice de serie
Și mai important, i4 Concept prefigurează noua gamă de modele electrice ale casei. Acestea fac parte din strategia „The Power of Choice”. Ele vor fi integrate în familia principală de modele și se vor construi toate pe aceeași linie de asamblare. Asta înseamnă flexibilitate internă – dar și o posibilă renunțare la versiunea Gran Coupé a generației viitoare a Seriei 4.
Până atunci, să ne bucurăm de performanțe. Conceptul a sosit – online, nu la Geneva – dotat cu a cincea generație BMW eDrive. Pe i4, sistemul de propulsie electrică va dezvolta până la 530 CP. La nivel cu un V8 clasic – și cu sound IconicSounds Electric în stil Hans Zimmer. Nouă va fi și bateria de înaltă tensiune. Aceasta va avea 80 kWh și va oferi o autonomie de până la 600 km (WLTP). Deci, anul 2021 are semne bune – atunci vor sosi noile stele bavareze i4 și iNext.