Stiri

911 GT2 RS MR pune presiune pe ‘Ring (video)

MR înseamnă Manthey-Racing, în timp ce Porsche 911 GT2 RS nu mai are nevoie de absolut nici o introducere explicativă. Este suficientă alăturarea numelui său cu Nürburgring-Nordschleife, pentru a ști că vorbim despre un nou record.

De unde să începem… Saga celor mai buni timpi pe turul de circuit ai „Iadului Verde” a început în urmă cu câțiva ani… și continuă în stil „Tânăr și Neliniștit” până azi. Și ne așteptăm să fie la fel de longevivă, deoarece încă nu avem pe șosele un Mercedes-AMG ONE sau Red Bull Aston Martin Valkyrie! Însă, înapoi în prezent. După un mic ocol în trecutul apropiat.


Totul a început în septembrie 2013, atunci când un Porsche 918 Spyder cu pachetul opțional „Weissach” dobora recordul precedent cu mai bine de 14 secunde. Și, pe atunci, era primul model de stradă, în producție de serie, capabil să doboare legendara barieră a celor 7 minute. Timpul său – 6 minute, 57 secunde. Liniștea a domnit până în octombrie 2016, când cavalerul de Sant’Agata Bolognese, Lamborghini Huracan Performante, a relansat provocarea cu un timp de 6 minute 52.10 secunde.

De aici a și început telenovela, despre care noi am mai discutat. Aceasta a inclus toate ingredientele clasice, gen acuzații de „trădare” din partea celor care nu credeau că un model cu mult mai accesibil era capabil să devină cel mai rapid automobil de stradă pe Nurburgring. Sau apariții surpriză din partea unor „Feți-Frumoși” exotici, veniți și ei să câștige „tronul. Gen electricul Nio EP9 (6:45.9) sau McLaren P1 LM (6:43.2). Nici unul nu a fost luat în seamă, deoarece Porsche și Lambo au continuat neabătuți „turnirul”.

MR, bun și el de controversă?

Ambele companii au desconsiderat exoticii, conform argumentului de validitate a datelor mult superioare de producție pentru produsele proprii. Astfel, Porsche a considerat că a recucerit titlul în 2017 cu un 911 GT2 RS cât se poate de standard (cu accent pe standard, veți vedea de ce). Timpul său, de 6:47.3, a fost însă doborât de Lamborghini Aventador Superveloce Jota (SVJ) nu cu mult timp în urmă – cu un parcurs în 6:44.97.

Porsche nu pare dispus să cedeze șefia clasamentului, oferind un adevărat tur de forță anul acesta. La 70 de ani distanță de la primul său automobil, compania din Stuttgart are în posesie ambele recorduri pe Nurburgring – bucla nordică. Atât pe cel absolut, deschis oricărui tip de vehicul – prototipul Porsche 919 Hybrid Evo ajungând la baremul de 5 minute și 19.55 secunde! Coincidență sau nu, cu 35 de ani în urmă, timpul anterior de referință, de 6:11.13, era stabilit de un… Porsche 956 C.

Și de acum, până când va sosi un nou pretendent, 911 GT2 RS MR este cea mai rapidă mașină sport de stradă pe „Ring”. Și aici vor fi interpretări, deoarece MR vine de la Manthey-Racing. Asta înseamnă ceva modificări dedicate, despre care nu știm prea multe încă. Oricum, joi, 25 octombrie 2018, turul de circuit de 20,6 kilometri a fost finalizat în 6 minute, 40 de secunde și 3 sutimi. Același Lars Kern care stabilise precedentul timp în 911 GT2 s-a aflat la volan.

911 sub presiune

Probabil aceasta este ultima tentativă de record a generației actuale 911. Nu de alta, dar casa din Stuttgart a anunțat apropiata introducere a generației cu numărul opt, așteptată la început de 2019. Înainte de asta, trebuie finalizată etapa de testare – de unde avem și noi informații. Totul a fost acoperit de Porsche. De la diferențe de temperatură de până la 85 de grade Celsius; sprinturi la diferențe de altitudine de peste patru kilometri; trafic aglomerat în marile orașe și noi recorduri.

Periplul a inclus vizite în statele din Golf, din Orientul Mijlociu sau din Death Valley din SUA, unde temperaturile ajung rapid la până 50 de grade Celsius. Ori plimbări înghețate, la minus 35 de grade în Finlanda. Sau teste de anduranță în amplasamente exotice, precum zona Cercului Polar european ori circuitele de curse ale Chinei. Nici Nürburgring-ul, Nardò-ul sau zonele cu altitudine negativă din Death Valley din SUA (-90 metri față de nivelul mării) nu au fost uitate. Nici testul aerului rarefiat de pe Muntele Evans, Colorado (+4300 metri) – 911 parcurgând nu mai puțin de trei milioane de kilometri. 

 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*