Stiri

Aerodinamica – sufletul din F8 Tributo & Shelby GT500 (video)

Aerodinamica joacă un rol determinant în performanțele automobilelor sport. În special dacă discutăm despre bolizi de peste 700 de cai putere. Precum noile Ferrai F8 Tributo sau Mustang Shelby GT500.

Nu trebuie să fii un hypercar unicat precum La Voiture Noire pentru a te juca cu aerodinamica. Inclusiv categoria super-sport „accesibilă” are de ce să discute cu „mama” aerodinamica. Dovada ne este oferită de către două modele foarte recente. Ferrari F8 Tributo a sosit la început de primăvară, la Geneva. Iar Ford Mustang Shelby GT500 nu este cu mult mai bătrân, fiind prezentat în ianuarie la NAIAS – Detroit. Acum, ambii constructori sunt preocupați să mențină treaz interesul potențialilor cumpărători, dar și pe al fanilor mărcilor. Nu puțini – în ambele cazuri.

Ferrari F8 Tributo – tributul excelenței (video)

Ferrari joacă pe cartea „nostalgiei” pentru F8 Tributo. Cu elemente de design ce aduc aminte de modele spectaculoase, precum F40. Însă nu uită de capitolul performanță. V8-ul de 3,9 litri livrează de acum 720 CP. F8 este cu 40 de kg mai ușor decât 488 GTB. Iar aerodinamica are parte inclusiv de elemente active – difuzorul spate. Ținta italienilor este cât se poate de clară. McLaren 720S și Lambo Huracan Evo.

Aerodinamica, europeană sau americană

Culmea, pe cât de iubită de fani, pe atât de hulită pentru calitățile sale de manevrabilitate. Vorbim despre seria Mustang, desigur. Însă timpurile se schimbă. Iar asta este evident de la cel mai „mic” Mustang EcoBoost la marele Shelby GT500. Astăzi, pentru Ford nu mai este importantă doar viteza maximă în linie dreaptă. Ci sunt mai importante calitățile de manevrabilitate. Iar pentru a obține un Mustang Shelby manevrier sunt folosite toate „tertipurile”. Supercomputere – avem. Elemente create de imprimante 3D – bifat.



Aerodinamica gândită pentru cele mai rapide accelerații – nici o grijă. Ford încă nu a dezvăluit toate datele tehnice pentru GT500. Însă odată cu discuția despre aerodinamica implicată au scăpat și o valoare clară. GT500 este dotat cu un V8 supercharged de 5,2 litri și peste 700 CP. Iar aerodinamica sa dezvoltă o forță de apăsare de 172 kg, standard, la viteza maximă. Sau 227 kg cu Carbon Fiber Track Package. Viteză maximă situată la valoarea de 180 mph – 289,6 km/h. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*