Stiri

Aerodinamica – cu multă nebunie sau în liniște?

Aerodinamica joacă un rol foarte important în industria auto. În special dacă discutăm despre automobile de înaltă performanță. Precum Jaguar XE SV Project 8 sau McLaren 570S. Însă abordările pot diferi ca ziua de noapte…

Vă mai aduceți aminte de Jaguar și al său XE SV Project 8? Un proiect absolut nebunesc, al unui sedan compact dus la extrem. Cât de extrem – cât pentru un V8 de 5 litri supercharged. Care livrează 600 CP – la egalitate cu noul BMW M8. Nu degeaba – și inclusiv datorită unui element important, aerodinamica – este probabil cel mai rapid sedan de pe Nurburgring. Iar specialiștii Jaguar nu s-au sfiit să arate tuturor cum poate atinge 100 km/h în 3,7 secunde. Și o viteză limitată de 300 km/h. 



Însă pentru cei care subtilitatea este mai importantă, există o soluție. De fapt este vorba despre maxim 15 soluții. Atâtea exemplare vor fi produse de SVO. Jaguar Special Vehicle Operations a dezvoltat versiunea Touring lăsând aerodinamica pe planul al doilea. Așa că adio grafică bizară și mai ales adio aripă deportantă de avion de vânătoare. Însă aerodinamica rămâne un factor – așadar versiunea „sleeper” primește totuși un subtil „lip” spoiler și un mic apendice pe capacul portbagajului.

Aerodinamica – mama tuturor vânturilor

Să vedem acum abordarea în care aerodinamica este primordială. Iar aceasta este exemplificată tot de o marcă britanică. Și tot în serie limitată. McLaren Special Operations și-a îndreptat atenția către foarte atractivele modele din Sports Series. Iar 570S Coupé și Spider au primit cadou noul kit aero MSO Defined High Downforce Kit. Numele spune totul – iar rezultatul este o apăsare în plus de 75 de kg.



Nu pare mult – este până la urmă greutatea unui singur om de constituție medie. Însă la vitezele de care sunt capabile aceste mașinării câteva kg pot face diferența. De obicei între un parcurs de maestru pe circuit și un posibil dezastru pe șoselele normale. HDK nu este ieftin – $11.035 – însă beneficiile sunt observabile și la capitolul estetică. Acesta adaugă elemente folositoare sub caroserie, precum și o masivă aripă spate din „Visual Carbon Fibre”. O adevărată operă de artă, care mai include și piloni din aluminiu negru glossy cu elemente contrastante Palladium Grey.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*