Stiri / Video

GLE Coupé – Mercedes sau AMG 53? (video)

Clasa GLE – fostul M/ML – se poate lăuda că a preluat inițiativa între constructorii premium teutoni. Însă versiunea GLE Coupé joacă din postura de urmăritor pentru BMW X6. Poate de aceea Mercedes a lansat deja și versiunea sport, AMG 53 Coupé.

La Salonul Auto de la Frankfurt IAA vom avea o adevărată coupé-SUV înfruntare. Și BMW și Mercedes vor lupta pentru a capta atenția publicului odată cu prima întâlnire cu noile generații X6 și GLE Coupé. Ambele au fost prezentate doar online, până acum – însă bavarezii au un mic avans și aici. Iar GLE Coupé, din postura sa de membru al familiei GLE, este avantajat/dezavantajat de asemănările cu „fratele” standard – totul însă depinde de punctul de vedere.



Asta înseamnă că partea frontală este identică la ambele SUV-uri. Diferă plafonul – ultra-plonjat la GLE Coupé – și zona hayonului, acolo unde GLE Coupé seamănă mai degrabă cu mai micul GLC Coupé. Are parte, însă, de un „ducktail” mai pronunțat – precum și de stopuri, culmea, mai puțin voluminoase din punct de vedere stilistic. Interiorul este, însă, identic – cu mici excepții – cu al fratelui GLE: MBUX și lux peste tot. Versiunea Coupé are un ampatament cu 60 de mm mai scurt (+20 mm față de predecesor). Și un portbagaj de 655 / 1790 litri – cu 70 în plus față de generația anterioară.

AMG 53 peste tot, turbodiesel în UE

Pentru Europa, Mercedes oferă GLE Coupé în două versiuni – ambele diesel, ambele cu OM 656 și șase cilindri în linie. GLE Coupé 350 d 4Matic are parte de 272 CP și 600 Nm. GLE Coupé 400 d 4Matic livrează 330 CP și 700 Nm. Toate versiunile au tracțiune integrală și transmisie automată 9G-Tronic – cutia de viteze este produsă în România. În schimb, americanii vor avea parte doar de noul Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Coupé. Ca de obicei, el este mild-hybrid cu EQ Boost de 22 CP și 250 Nm. Peste cei 435 CP și 520 Nm livrați de cei șase cilindri în linie de 3 litri pe benzină.



Iar asta înseamnă că AMG 53 trage precum o locomotivă de mare viteză. De la 0 la 100 km/h în 5,3 secunde și apoi non-stop până la bariera electronică de 250 km/h. AMG 53 are tot și ceva în plus. Are AMG Performance 4Matic+, adică AWD complet variabil. Cutia de viteze primește upgrade la AMG Speedshift TCT 9G. Electronica vine sub forma AMG Dynamic Select. Iar suspensia este AMG Ride Control+, adică pneumatică și dotată cu ADS+ (Adaptive Damping System). Iar AMG 53 se distinge, desigur, inclusiv vizual față de versiunile standard. Cum, păi prin intermediul barelor verticale, în ceea ce AMG numește grila „Panamericana”. 

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*